Praktische informatie
Om te vermelden wanneer je publiciteit maakt voor je evenement:
- Utopie is rolstoeltoegankelijk
- Wanneer doordeweeks activiteiten in de avond plaatsvinden is het café open vanaf 17.00, zodat je gasten desgewenst bij Utopie kunnen eten voordat ze naar je evenement gaan. Utopie serveert een aantal eenvoudige maaltijden die hier kunnen worden gereserveerd. Alleen wie reserveert en zich één uur voor aanvang van het programma aan de bar van Utopie meldt kan rekenen op een maaltijd voor aanvang van het programma.
- Utopie bevindt zich in een voormalig schoolgebouw aan de Waldeck Pyrmontkade 116 in Den Haag. De ingang is om de hoek aan de Elandstraat, naast restaurant de Hagedis.
- Bij Utopie kan je alleen met PIN betalen. We nemen geen contant geld aan.
Promotiemateriaal aanleveren
Voor de meeste zichtbaarheid en impact is het aan te raden tijdig met de promotie van het evenement te beginnen. Daarom vragen we je ons zo vroeg als mogelijk, uiterlijk twee weken van te voren, het promotiemateriaal aan ons te sturen. Ook al ligt het programma niet 100% vast, maak dan een eerste opzet en stuur het ons, zodat wij het kunnen aankondigen. Aanvullende informatie kan eventueel later worden toegevoegd.
Stuur de volgende informatie door naar publiciteit@utopie.nl:
- Datum en tijd evenement
- Samenvatting van het evenement in drie regels.
- Omschrijving van het evenement met het tijdschema en eventuele sprekers. Maximaal 20 regels.
- Eventuele link naar aanmeldpagina/ticketverkoop
- Afbeelding voor de publiciteit. Let op: alleen op rechtenvrije fotos
- Logo van je organisatie
BASIS-pakket publiciteit
Het basispakket is bedoeld voor publiek toegankelijk evenementen. De kosten zijn inbegrepen bij het huurtarief.
Wat kan je verwachten van Utopie:
- Je kunt zelf flyers en posters ophangen in Utopie. Buiten de openingstijden kun je posters en flyers in onze brievenbus doen (naast de entree).
- We plaatsen je evenement op de Utopie-website
- We maken een facebookevenement. Wanneer je deze zelf maakt kun je Utopie het beste als ‘eigenaar toevoegen.
- We vermelden in de agenda van de digitale nieuwsbrief.
- Wanneer je ons tagt bij je facebook en instagram posts dan reposten we.
- Wanneer je ons mede-eigenaar maakt van een post op instagram vergroten wij je bereik.
Voor wat betreft het bovenstaande maken we wel een voorbehoud voor evenementen over onderwerpen die wij als organisatie wel willen huisvesten, maar waar wij ons niet mee willen profileren.
BASIS PLUS-pakket publiciteit
Kosten: €250 (exclusief 21%btw)
Wat kan je verwachten van Utopie:
- Alles uit het Basispakket
- Wij zullen je evenement voor verschillende agenda’s aanmelden voor zover het evenement past binnen voor die agenda’s geldende redactionele voorwaarden.
- Het gaat dan om de online agenda’s: Spreeek, Bewust Den Haag, UITagenda Den Haag, Eventbrite, Duurzaam Den Haag, het weekblad Den Haag Centraal en de Krant Zeeheldennieuws.
- Wij plaatsen het evenement op de Utopie agenda minstens 1 week van te voren op de startpagina van Utopie onder het kopje “Uitgelicht”.
- Wij schrijven een apart stukje over het evenement in onze digitale nieuwsbrief.
- Wij maken twee (extra) instagram en facebook posts ter promotie waarin we je organisatie taggen en als mede eigenaar toevoegen.
- Wij kondigen je evenement aan in maximaal vijf relevante facebookgroepen.
- Gerichte uitnodiging sturen naar maximaal tien relevante organisaties, eventueel door jou zelf aan te dragen.
Wanneer je voor het BASIS PLUS pakket kiest hebben we uiterlijk 1 maand van te voren de belangrijkste informatie over het evenement nodig.
BASIS PLUS PLUS-pakket publiciteit
Kosten: €300 (exclusief 21%btw + het door jou gekozen advertentiebudget)
Wat kan je verwachten van Utopie:
- Alles uit het Basis Pluspakket
- We plaatsen betaalde advertenties op instagram en / of facebook. We vragen je dan om aan ons door te geven wat je budget is, de doelgroep, het gebied van je doelgroep, hun leeftijd en interesses.
MAATWERK publiciteit
Kosten: starttarief €250 (Tot en met het maatwerkgesprek) daarna €50,- per uur)
Maatwerkgesprek. We plannen een overleg in om samen een publiciteitsplan op te stellen. Het is aan te raden om dit minimaal 1 maand voorafgaande het event te doen. Samen spreken we af wat de beste promotiemiddelen zijn voor dit event.